Jouw start-up is niet echt speciaal.
Daarnaast heb je ook geen ervaring in het runnen van een business en je plan is gebaseerd op heel veel aannames.
Ik verwacht dat…..
Misschien heeft iemand dat recentelijk wel tegen jou gezegd!
Nee, dat is echt niet leuk om te horen.
Jij bent ervan overtuigd dat het een goed idee is, maar jij en ik weten ook dat het slagveld van start-ups bezaaid ligt met goede ideeën!
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding Ondernemer!…
Wanneer je om je heen kijkt zie je dat er velen zijn zoals jij.
Ondernemers die dromen van een zakelijk succes, maar helaas, velen van hen zullen het slagveld niet verlaten.
Geen paniek, jouw start-up kan nog steeds een succes worden!
Maar daarbij is het wel afhankelijk van 1 ding en 1 ding alleen.
Wat denk je dat, dat is?
Klanten, het maakt ons niet uit in welke business je zit!…
Klinkt dit niet heel logisch?
Toch ontmoeten wij behoorlijk veel “Ondernemers” die zo bezig zijn om Ondernemer te worden en maar blijven rekenen met spreadsheets en al dromen van een IPO (Initial Public Offering – beursgang) dat ze vergeten dat ze nog een business moeten runnen.
En quess what, een business heeft klanten nodig. Punt!
Het duurt in veel gevallen een paar jaar voordat je bedrijf een positief resultaat kan laten zien, maar ondertussen moet de schoorsteen wel roken.
Dat betekent, terwijl jij bouwt aan jouw Onderneming, verhuur jij jezelf op een uren basis om daarmee geld te genereren.
Kies daarbij voor veelal simpel werk, zodat je in de avonduren tijd over houdt om aan je business te bouwen.
Een zware klus waarvoor je 60-70 uur per week moet draaien geeft je die ruimte niet!
Potentiële investeerders zijn niet geïnteresseerd in verhalen, maar willen resultaten zien. End of story!
Zij zijn geïnteresseerd in een bestaande, kansrijke business die hun geld nodig heeft om (verder) te groeien.
Zij willen echte cijfers zien van levende klanten waarop jij op waarheid gebaseerde begrotingen kunt maken in plaats van op basis van aannames.
Ik ben er zeker van dat je idee goed is. En met je plannen is ook niks mis mee.
Maar maak er geen obsessie van en verlies hiermee geen kostbare tijd.
Ga bouwen aan je bedrijf, ga er op uit, haal die klanten binnen die passen bij jouw idee met wat je nu hebt en bent, niet wat je graag zou willen hebben of zijn.
Hoeveel tijd per week besteed jij aan acquisitie?
Lukt het niet over die startersdrempel te komen, neem dan contact met ons op!
We brengen je graag in contact met die mensen die jou ook kunnen helpen om die (launching customer) 1e klant te vinden, ook in jouw sector!
Ik zou zeggen, waar wacht je (nog) op?
Veel succes Starter, maar uiteraard ook alle andere Ondernemers!