Wanneer je momenteel (wat) tijd #Online doorbrengt op een platform als een #LinkedIn of een #Facebook, dan is het je wellicht opgevallen dat er behoorlijk veel geschreven wordt, waarbij het soms wel lijkt of dat mensen al hun ervaringen, productinformatie en waardevolle kennis zomaar Online zetten.
Wellicht heb je, je daarbij ook wel eens afgevraagd, zijn al die mensen nu wel zo slim om zoveel, in jouw ogen zeer waardevolle, informatie Online te zetten?
Goede vraag, daar lijkt het inderdaad op. Wanneer het hele #Social Media gebeuren tot nu toe grotendeel langs je heen getrokken is, kun je het idee krijgen dat nu alle registers en luiken open worden getrokken en dat niets meer eigendom is van iemand en dat het geen waarde meer heeft!
Niets is minder waar, hoe onzorgvuldig het ook allemaal lijkt, ook hier gaat alleen de zon voor niks op!
De kennis die hier zogenaamd wordt gedeeld wordt gedeeld met een bepaalde #verwachtingswaarde.
De verwachting is dat wanneer voldoende kennis wordt gedeeld, mensen uiteindelijk de boodschapper zullen gaan zien als een #deskundige, de zogenaamde derde, die ook gevraagd zal worden voor een# offerte naast reeds bestaande #leveranciers of bij wie ook adviezen kunnen worden ingewonnen.
Je hebt een vraag?
Ja, terug naar al die mensen die Online hun informatie en kennis delen, zijn dat nu ook echt deskundigen Gerard, sommigen noemen zichzelf #experts?
Nee hoor, na veel van deze mensen ook Off-line te hebben gesproken kan ik je melden dat het allemaal geen deskundigen of experts zijn, laat staan autoriteiten!
Laat ik het zo zeggen, de één schrijft wat makkelijker dan de ander, durft Online ook wat neer te zetten en heeft ondertussen de kracht hiervan leren kennen!
Maar hoe zit dat dan voor jou!
Je hebt toch de moeite genomen om na het lezen van de aankondiging door te lezen, dus iets sprak je hierin aan.
Waarom zou jij niet jouw kennis en ervaring delen met anderen, waarbij velen echt wel kunnen oordelen of je nu spreekt uit ervaring of niet. Daarmee ruim je jezelf online een plaats in wat bij een voortdurende kennisdeling uiteindelijk zal leiden tot #business ook voor jou!
Nee hoor, dat gaat niet van vandaag op morgen, alles kost tijd, ook hier en je hoeft ook niet zo actief te zijn als uw gastheer, maar werken doet het wel!
In feite is Nederland, voor sommigen de wereld nu je klant geworden, maar die wereld bereik je niet langer meer met enkel bezoeken afleggen, overigens een kostbare zaak, of het opsturen van brochures zoals in die “Old Days”.
Als we tegenwoordig iets nodig hebben, het eerste wat we doen is Online kijken!
Wat is er dan beter dat wanneer mensen iets nodig hebben, dat ze dan direct aan jouw en je bedrijf denken, een positie die je alleen maar kun verkrijgen door regelmatig iets te posten ( Online te plaatsen)
Mijn ervaring tot nu toe is, afhankelijk van de sector waarin je zit en de mensen die daarin werkzaam zijn, zal dit voor de één langer duren als voor de ander alleen hij of zij die blijft posten zal uiteindelijk met de buit ervan doorgaan
“#Content (het geschreven materiaal) is King”!
Overigens gaat dit alles alleen maar werken wanneer je dit alles ziet als die andere vorm van #acquisitie.
Elk ander oordeel over deze Online inspanningen is gedoemd om te mislukken en is dan wel weggegooide tijd.
Eens nadenken hoe jij met jou kennis en ervaring onder de aandacht kunt komen, stuur eens artikel, 600 – 800 woorden en ik zal je mijn mening geven of het waardevol is of niet!
Wanneer jij al kennis deelt, dan horen wij graag jouw ervaring!
Veel succes vandaag
Gerard Hofmeijer
Stel je deze informatie op prijs? Spreken de onderwerpen je aan? Wil je deze informatie blijven ontvangen? Laat dan je gegevens achter op https://financieringplus.nl/ en ontvang de nieuwsbrief en e mails met soortgelijke interessante onderwerpen. Met een like op onze facebook-pagina, weten wij dat je ons werk waardeert