Verdienmodellen, kun jij (nu) nog rustig slapen?…

Wanneer je naar de foto hiernaast kijkt, dan kan ik me voorstellen dat je als Ondernemer, bij jezelf (wel eens) denkt;

Is er dan nog één verdienmodel zeker?…

Een Hema die notarissen vervangt. Gamma’s, waar je bij binnenkomst twijfelt of je nu een fietsenzaak, een hoveniersbedrijf of een snoepwinkel bent binnengewandeld gezien hun aanbod.

Een IKEA, die enkel nog geen “drive” heeft, maar wel worsten in de aanbieding, waarbij we dus niet vreemd hoeven op te kijken, dat we volgend jaar in de IKEA Drive, deze worsten afhalen!

Bij Bol.com blijf je naar de internet-adresbalk kijken, is dit echt geen Intratuin, gezien de tuinspullen die worden aangeboden? Niks lijkt meer veilig.
En iedereen lijkt in 1 x overal verstand van te hebben en wat zijn nu toch precies hun verdienmodellen?

Zelfs in Duitsland hebben grote partijen (grote) moeite om van de omzet van elkaar af te blijven, wat zeg ik, dat doen ze niet! Duitsers die toch altijd wel heel graag op hun visitekaartje vermelden, welke opleiding ze hebben gevolgd, verkopen in 1 x ook worsten!
Rewe ging vorig jaar al een combinatie aan met de Aral tankstations in de verdere concurrentie met onze eigen Ahold. Link

Wat moet je nu als MKB’er, in al dit geweld?…

Vooraleerst rustig blijven, laat je vooral niet gek maken, sommige zaken kun je (toch) niet tegenhouden!

“Don’t worry about the things you can’t change!”

Maar wat dan, simpel toekijken zit toch ook niet in je bloed als Ondernemer?

Nee hoor, dat hoeft ook niet. Wanneer jezelf in een sector zit waar dit soort “wargames” uitgevochten worden, en je wilt in die sector actief blijven, dan is het de taak om als Ondernemer te onderzoeken, waar zitten de witte vlekken?

Zowel in echte witte vlekken, dus locaties, maar nog beter, welke diensten kun jij aanbieden die zij niet (kunnen) aanbieden?
Zij, dat zijn dan de partijen die jouw markt komen verstoren, tegenwoordig heet dat zo mooi: “Disruptive”, dat woord ga je nog veel tegenkomen!

Welke service ontbreekt?….

Dat is het beste,- en het goedkoopste antwoord wat je kunt geven op al deze ontwikkelingen.

Wat kunnen ze niet aanbieden is nog beter, daarmee hou je ze voorlopig op afstand.
Een goed idee is het om zelf eens als klant te gaan winkelen bij een van de hierboven genoemde bedrijven.
Off-line, online om te zien wat zij laten vallen, of welke service, – en of dienst beter kan?

Onze Mentoren zijn voortdurend in de slag met Ondernemers om nieuwe ingangen te ontdekken, dan wel te creëren.
Daarnaast kun je als Ondernemer jezelf afvragen, is het wellicht niet verstandig om een nieuwe activiteit (ernaast) te starten. Wat wordt dan jou nieuwe verdienmodel?

Waarom zou je wachten tot het bijna niet meer gaat of dat je geen geld meer hebt om nieuwe activiteiten te starten.

“Be first and/or be different”is een motto dat op dat moment voor zich doet spreken.

Vakman

Je bent allereerst Ondernemer, daarna misschien vakman.

Je staat open voor nieuwe kansen wanneer deze zich aandienen en anders ga je ze creëren!

Ik heb het zelf altijd enorm verrijkend gevonden om internationaal te kijken welke ontwikkelingen daar zijn gestart.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een BBQ Cleaningservice, er draait in Amerika zelfs een franchise op!
Misschien een goede gedachte om volgend jaar de vakantie eens te combineren met een werkbezoek.

Hoe dit Belastingtechnisch uitpakt, dat week ik niet, ik wil hier niet het werk van een fiscalist overnemen.

Ben jij actief in een sector waar aanbestedingen meer lijken op een receptie, dan waar ze voor bedoeld zijn?

Neem dan contact met ons op om de verdere strategie voor jouw onderneming uit te stippelen, zodat jij nimmer omver wordt gelopen, maar de troepen aanvoert.

Verdienmodellen, uiterst belangrijk als je wilt overleven!

Met een Ondernemende groet!

Posted by: Ondernemer + Praktijk,

Ondernemer + Praktijk kent de volgende specialismen:
Financiering van de onderneming
+ Bedrijfsopvolging & overnames
+ Begeleiding bijzondere bedrijfssituaties

P.S. Loop jij ook al een tijd rond met vraag waarop een antwoord moet komen, maar dat wil maar niet lukken, laten we dan vrijblijvend eens een afspraak maken.

Stel je deze informatie op prijs? Spreken de onderwerpen je aan? Wil je deze informatie blijven ontvangen? Laat dan je gegevens achter op https://financieringplus.nl/ en ontvang de nieuwsbrief en e mails met soortgelijke interessante onderwerpen. Met een like op onze facebook-pagina, weten wij dat je ons werk waardeert.

“Zodat u als Ondernemer (weer) kunt ondernemen!”

De juiste financiering, daar gaat het ons om!
Niet elke financiering is namelijk voor u als Ondernemer persoonlijk wenselijk.

Aan de hand van een waterdicht financieel plan, matchen wij u met een van de geselecteerde geldverstrekkers en blijven wij betrokken totdat u de financiering heeft ontvangen.

Contact

Wij kunnen u op kantoor ontvangen in:
Amsterdam
Arnhem
Groningen
Maastricht
Utrecht
Rotterdam
Zwolle
Statutair
Rijssenseweg 59a, 7475 VA Hof van Twente

Tel. +31 85 066 2100

info@financieringplus.nl 

Download NDA voorbeeld document

Praktische Ondernemerstips?

Wekelijks bericht boordevol met praktische adviezen en tips! (Gratis)

Nee bedankt, ik ontvang liever geen tips uit de praktijk
Scroll naar boven
Whatsapp chat openen
Whatsapp je vraag?
Hallo ????
Waarmee kunnen we je helpen?