Al dat Online gedoe van jou Gerard, levert dat nu ook nog wat op?…


Ja hoor, ook dit soort vragen komen bij ons binnen.shutterstock_268453364
Heel begrijpelijk want het is zo anders werken dan dat velen  gewend zijn!

 
En hoewel ik geen marketeer ben, mijn dienstverlening zich voor 90% richt op het rondmaken van financieren, deel ik graag mijn ervaring met jullie op dit vlak!

 

 

Hoe het allemaal begon?…

 

 

Ook ik ben 25 jaar terug begonnen met het maken van visitekaartjes, brochures, leaflets, etc.
En nu, ik ben nu bijna 3 jaar onderweg met het platform Ondernemer + Praktijk Online, dat houdt in, vanaf het moment dat er ook echt wat gebeurde en niet enkel de naamregistratie.

Kaartjes zijn er wel gekomen, je wilt toch iets geven bij de aftrap van een gesprek, al is dat ook niet nodig.
Brochures zijn er niet, en komen er ook niet, wie leest er tegenwoordig nog bijna iets off-line, behalve dan een roman?
Leaflets evenmin.

Het platform Ondernemer + Praktijk ben ik online begonnen, dan past de naam platform ook beter.
In 1e instantie via het opwerpen van discussies op LinkedIn, langzaam werden de discussies wat meer blog verhalen tot nu toe dat ik blog via deze website.

Vanuit deze site worden de blogverhalen doorgestuurd naar LinkedIn, allereerst de groep Ondernemer + Praktijk en daarna de bedrijven site op LinkedIn.
Daarna volgen Facebook en Google+, waarbij Facebook het bij mij doorplaatst naar #Twitter.

 

Maar werkt het dan ook?…

 

social media business

 

 

 

 

 

 

………JA, HET WERKT, maar niet op de manier waarop velen van ons geschoold zijn.
Als je denkt dat Social Media een verlengstuk is van je verkoopapparaat, dan heb ik slecht nieuws voor je!

Een gedachtegang waaraan zelfs nog veel ingewijden (lees marketeers) op de ene of andere manier blijven hangen.
Ik zal later trachten uit te leggen, wat ik denk dat hun probleem is.

Overigens, ik pretendeer geen expert te zijn, ik vindt het een interessante ontwikkeling, ik schrijf graag en veel, en deel hier met jullie mijn ervaringen.

Wel heb ik maanden gehad, ik ben nu 36 maanden actief aan met het schrijven van content, dat ik dacht wat moet ik hier mee?
Ik ben alleen maar aan het zenden, er gebeurt niks!

Volgens mij was dat ergens rond maand 5 of zo dat ik begon te twijfelen, maar één ding had ik, voornamelijk van buitenlandse experts wel meegekregen, het is een zaak van lange adem! Echt lange, maar werken doet het wel!

Daarbij is Ondernemer + Praktijk ook nog een compleet nieuwe activiteit. Dus wat doe je als Ondernemer, je gaat door totdat!
Verrek, er heeft iemand gereageerd op mijn schrijven en niet alleen een like, maar een uitnodiging voor een gesprek.
Waarom 5 maanden, geen idee, in Twente kiekt men gerne de katte oetn boom!

Wat ik daarbij wel geleerd heb en dat zal ik zeker nog kunnen verbeteren, het is een kunst, een wetenschap om uit te vinden wat jouw publiek bezig houdt. Waarbij uiteraard wel opgemerkt dient te worden, wat een Ondernemer vandaag niet aanspreekt, kan over 3 weken een hot item voor hem of haar zijn!

De bank zal maar nee hebben gezegd, of je krijgt maar 50% van wat je vraagt, in ons geval van aangeboden diensten.

Ik zei zojuist al dat dit alles geen old school meer is. Het top down blijven benaderen van klanten, zoals velen van ons zijn groot gebracht, je maakt maar genoeg lawaai en je zorgt maar dat je budget groot genoeg is een dead end road!
Mensen,(potentiële) klanten kunnen tegenwoordig online 10000 concurrenten vinden die hen graag van dienst willen zijn.

Dus harder schreeuwen heeft in 8 van de 10 sectoren echt geen zin meer. Veel mensen willen geen klanten zijn op Social Media en zijn klaar met de ‘Buy Now’ mentaliteit.  Daar zit ook het probleem, nog steeds van veel marketeers.
Zij zien het als een verlengstuk van hun verkoopapparaat zoals een e mail campagne, of een of een product omschrijving.

Velen denken nog steeds doordat zij de pagina’s beheren dat ze kunnen schuiven met de menigte direct naar hun website.
Helaas dames en heren! Game over!
Enkelen van hen gaan dan nog harder pushen of laten hun Facebook pagina achter als een uitgebrande woning.

Maar dat is goed nieuws voor jullie Ondernemers!
Dat betekent dat wij in principe, enkel op de mankracht na, het verschil kunnen maken, dezelfde kansen hebben als één van de grotere bedrijven!

shutterstock_283866563

 

Je moet er wel wat voor doen!…

 

 

Het is in dit Social Media tijdperk de taak aan jullie, uiteraard wanneer je op zoek bent naar (nieuwe) klanten dat je een brug aanlegt tussen een gesprek dat jij start en de uiteindelijke lead.
Hierbij is het uiteraard de bedoeling dat die lead wordt omgezet in een klant.

In de praktijk:
Laat (potentiële) klanten weten waarmee je bezig bent.  Geef ze een blik achter coulissen wanneer we praten over je werk, of de mensen die jouw bedrijf maken. Hoe heb jij een bepaalde situatie in jouw vakgebied aangepakt, welke ervaring heb je, welke contacten heb jij?

 
Starbucks is een van de top 100 bedrijven op Facebook (36 mln.likes), bezoek de pagina eens en je zult zien wat ik bedoel!
Mensen willen (weer) weten met wie ze zaken doen, wie ben je, hoe pak jij je zaken aan, ben je te vertrouwen, ben je servicegericht, wat vinden anderen van jou?

 
Hoe vaak je moet bloggen, dat ligt aan jouw, maar kies een regelmaat, een vast tijdstip, zodat de mensen die je volgen hiermee ook vertrouwd raken. Ik ken een dame die 1x per week met een goed geschreven blog uitkomt. Op woensdag kan ik altijd iets van haar verwachten.

 

Ik verkoop geen producten!…

 

Oké, je hebt me overtuigd dat tegenwoordig de aanpak anders is, maar werkt het dan ook voor jou, je verkoopt tenslotte een dienst geen product!

Ook voor bedrijven zoals wij, die zich richten op diensten middels het begeleiden van starters, groeiers en gevestigde Ondernemers.

Voorbeeld: Een week of 4 geleden ontving ik een mail van iemand, een starter ( qua Onderneming, niet qua leeftijd)  waarmee ik sinds vorig jaar oktober gelinkt was.  Hij vroeg mij om eens te mogen sparren. Toen ik op de afspraak aan hem vroeg waarom hij mij hiervoor gevraagd had, zei hij.

Ik volg je nu al een tijdje en de dingen die je zegt, de manier waarop je tegen zaken aankijkt spreken me aan en dat geeft mij vertrouwen in een persoon die mij kan begeleiden.
We hopen dan ook aankomende week met elkaar verdere stappen te mogen zetten, zodat hij goed voorbereid als Ondernemer aan de slag kan gaan!

Conclusie: Mensen gaan niet online op Social Media om enkel te kopen, maar willen zich ook verder laten informeren en vergelijkingen treffen. Zoek dus naar die manieren om die eerste stap te zetten met een prospect.

Nodig mensen uit, start een gesprek, deel successen en zet mensen in de spotlights.
Door mensen voortdurend een stap te laten zetten worden ze één met je merk, je product en of dienst en op deze wijze wordt een marketing momentum gecreëerd dat niet gestopt kan worden.

Wil je weten hoe je zo’n proces start, want uiteraard komt er meer bij kijken, neem dan eens contact op met één van onze specialisten op dit vlak!

Tot ziens, Online!
Gerard Hofmeijer

 

 

 

“Zodat u als Ondernemer (weer) kunt ondernemen!”

De juiste financiering, daar gaat het ons om!
Niet elke financiering is namelijk voor u als Ondernemer persoonlijk wenselijk.

Aan de hand van een waterdicht financieel plan, matchen wij u met een van de geselecteerde geldverstrekkers en blijven wij betrokken totdat u de financiering heeft ontvangen.

Contact

Wij kunnen u op kantoor ontvangen in:
Amsterdam
Arnhem
Groningen
Maastricht
Utrecht
Rotterdam
Zwolle
Statutair
Rijssenseweg 59a, 7475 VA Hof van Twente

Tel. +31 85 066 2100

info@financieringplus.nl 

Download NDA voorbeeld document

Praktische Ondernemerstips?

Wekelijks bericht boordevol met praktische adviezen en tips! (Gratis)

Nee bedankt, ik ontvang liever geen tips uit de praktijk
Scroll naar boven
Whatsapp chat openen
Whatsapp je vraag?
Hallo ????
Waarmee kunnen we je helpen?