Je hoeft helemaal niks te verkopen!

Toppers Zelfs achter mijn bureau val ik van de ene verbazing in de andere!
Ik hoef niet eens de straat meer op om mensen, zogenaamde deskundigen, dingen te horen zeggen, die zoooooohhh 2010 zijn!

Een voorbeeld:
Je zult begrijpen dat ik voor mijn werk behoorlijk veel nieuwsbrieven ontvang.
Ik heb sowieso een brede interesse, maar ik heb het ook nodig in mijn werk als mentor in verschillende sectoren. Zojuist scande ik even de nieuwsbrief van www.verkopersonline.nl, de informatiebron voor sales-professionals en dan krijg ik het volgende te lezen;

Vraag van de schrijver in deze nieuwsbrief aan zijn lezers;

Hoe gaat u dit jaar de pijplijn vullen met koude prospects?
Maar liefst 9 sales tips van (ik zal de naam van beste man niet noemen) die jouw het verkoopsucces garanderen.
Hieronder straks, één van de tips
De beste man praat over adressen aankopen (iets wat nog 10.000 andere bedrijven doen), namen uitwisselen met je collega’s (nog maar weer een keer over die lijst), maar niks, maar dan ook helemaal niks en ik bespaar je de tijd want ik heb alle 9 tips gelezen over de huidige aanpak, de 2015 aanpak van het binnenhalen van potentiële klanten!

Hier, om het af te leren nog zo’n tip, tip 4 (kun jij er nog tegen, al die mensen met hun tips, ik geef het op!)
De pijplijn vullen (tip 4)
Hoe gaat u de pijplijn vullen met koude prospects? Welke manieren zijn te bedenken? Adressen aankopen? Verwerven via de marketing afdeling? Een marktonderzoek initiëren en daarvan worden respondenten koude prospects? Een adressenbestand uitruilen (u levert een bestand aan aan een niet-concurrent, die een bestand aan u geeft). Internet afzoeken? Volgende Tip >>

Heren, dames sales professionals, het spijt me, maar uw manier van aanpak, past voor veel werk niet meer in het huidige tijdperk. Vroeger had u nog uw eigen jachtgebied waarin u kon schieten op “koude prospects”, Tegenwoordig hebben deze kopers groene weiden gevonden elders in het land, ja zelfs elders in de wereld.
En wanneer er op meerdere plekken groen gras staat, zult u iets in uw hand moeten hebben waarmee deze grazers weer uw kant uitkomen.
Genoeg beeldspraak, wat bedoel je Gerard?

Ik bedoel, van hetgeen wat je nu levert, enkele uitzonderingen daargelaten is al zoveel te koop in Nederland dat we het in veel gevallen niet eens meer op kunnen krijgen! Dus waarom zou ik dan als (potentiële) koper naar jou toe gaan?

Wat zeg je?

Jij levert de beste service? Gek, dat zei die man die ik een uur geleden sprak ook!
Jouw bedrijf zit al meer dan 50 jaar in deze business? Was jij dat, of waren dat jouw ouders en/of grootouders, die enkel nog ingelijst de vergaderingen bijwonen.
Jouw medewerkers hebben aandacht voor de klant? Nou, één van jouw mensen zag ik zaterdag bij de voetbal toen een bejaarde vast kwam te zitten met z’n rollator en jouw medewerker liep gewoon door!

Dames en heren Ondernemers, maar ook dames en heren sales professionals,  de aanpak 2015 gaat toch echt anders worden. We leven in een tijd dat kopers willen weten wie je bent, versta jij je vak, ook jij als Ondernemer? Ben je betrouwbaar, kom jij, je afspraken na, ben je eerlijk? Heb je belangstelling voor mij of enkel voor mijn € ‘s?

Oh, and by the way, je hoeft zelf geen antwoord te geven, ik ga online wel kijken wat anderen van jou vinden of wat ik van je lees, of ik ga eerst eens kijken de projecten die je doet
Eigenlijk meneer, mevrouw de Ondernemer, als ik alles heb verzameld wat ik nodig heb, nee u hoeft niks aan te leveren, uw brochure mag u houden dan kom ik mogelijk bij u terug!

imagesU3KHPOHA
Oké Gerard, genoeg met dat sociale gedoe, ik ben Ondernemer geworden om een goede boterham te verdienen!
Met jouw schrijven heb ik het gevoel dat ik dat niet ga doen!

Is dat zo?

Waarom zit jij dan zelf op zondagmiddag te surfen op Zoover en lees jij de beoordelingen van de camping waar jij naar toe wilt? Natuurlijk weet jij ook wel dat een aantal van die commentaargevers regelrechte zeurpieten zijn, maar uit alle commentaren kun jij wel de rode draad halen of deze camping goed is, toch?
Want laten we eerlijk zijn, die dame vorig jaar op het reisbureau zei wel dat het daar mooi was, maar later bleek dat zij er zelf nog nooit was geweest, die werkt er niet meer!
Waarom zouden anderen dat dan niet doen bij jou, of bij je bedrijf?

Maar gelukkig, aan dit alles is wat te doen en daarmee krijgt verkopen een geheel andere dimensie!

We zullen moeten leren dat het mensen moet aanspreken wat je doet, waar je mee bezig bent, dat je hier je hart en ziel in hebt gelegd en dat je om hen geeft, dan mag je zelfs nog ietsje duurder zijn!
Hoe kom je in contact met die mensen, ga schrijven, ga bloggen, laat zien waar je mee bezig bent, wat jou drijft.
Hekel aan schrijven, geen probleem, zeker de jongere generatie heeft meer met plaatjes, maak foto’s van je werk(en) en deel die op regelmatige basis of zoek iemand die je Facebook of Instagram pagina onderhoudt.

Trouwens, het hoeven niet eens zulke lange verhalen te zijn als deze, echt niet nodig.
Een goede foto met een paar regels tekst brengen jou en je bedrijf (regelmatig) onder de aandacht en zorg er dan ook voor dat je onder de aandacht blijft.
Een foto plaatsen op Facebook of Instagram om je publiek te informeren en betrokken te houden is acquisitie 2015!
Tenzij dat je liever nog eens 10 offertes maakt met een scorings % van 7% of misschien nog eens 100 mensen gaat bellen? Dat kan, maar daarna gaan mensen alsnog online kijken wat ze over je vinden, waarom dan niet meteen goed doen?

Twijfel je nog of deze vernieuwde aanpak voor jou werkt, of op welke wijze je dit nu echt aanpakt?
Neem dan contact met ons op.

1101

Posted by: Gerard Hofmeijer, Ondernemer + Praktijk,
Gerard Hofmeijer is de initiatiefnemer van Ondernemer + Praktijk.

Daarnaast begeleidt hij Ondernemers, zowel starters, groeiers als ook gevestigde Ondernemers in het maken van “de juiste” , niet alledaagse keuzes die bepalend zijn voor de richting, de continuïteit en het succes van de Ondernemer en zijn Onderneming.

P.S. Loop jij ook al een tijd rond met vraag waarop een antwoord moet komen, maar dat wil maar niet lukken, laten we dan vrijblijvend eens een afspraak maken.

Stel je deze informatie op prijs? Spreken de onderwerpen je aan? Wil je deze informatie blijven ontvangen? Laat dan je gegevens achter op https://financieringplus.nl/ en ontvang de nieuwsbrief en e mails met soortgelijke interessante onderwerpen. Met een like op onze facebook-pagina, weten wij dat je ons werk waardeert.

“Zodat u als Ondernemer (weer) kunt ondernemen!”

De juiste financiering, daar gaat het ons om!
Niet elke financiering is namelijk voor u als Ondernemer persoonlijk wenselijk.

Aan de hand van een waterdicht financieel plan, matchen wij u met een van de geselecteerde geldverstrekkers en blijven wij betrokken totdat u de financiering heeft ontvangen.

Contact

Wij kunnen u op kantoor ontvangen in:
Amsterdam
Arnhem
Groningen
Maastricht
Utrecht
Rotterdam
Zwolle
Statutair
Rijssenseweg 59a, 7475 VA Hof van Twente

Tel. +31 85 066 2100

info@financieringplus.nl 

Download NDA voorbeeld document

Praktische Ondernemerstips?

Wekelijks bericht boordevol met praktische adviezen en tips! (Gratis)

Nee bedankt, ik ontvang liever geen tips uit de praktijk
Scroll naar boven
Whatsapp chat openen
Whatsapp je vraag?
Hallo ????
Waarmee kunnen we je helpen?