Serie: Heb je je bedrijf om te runnen of wil je zelf blijven rennen?

Fase 2: Je hebt een baan gecreëerd.

success In fase 1 heb je je missie, visie en strategische doelstellingen scherp op het netvlies gezet; dit in een businessplan verwerkt én je hebt al een klantenbestand klaarstaan.

Nu ga je keuzes maken over je bedrijfsvorm en statuten. Je advocaat en/of boekhouder heeft je geïnformeerd over de juridische/financiële consequenties van alle potentiële bedrijfsvormen en je doorloopt alle formaliteiten. Ga uit van wat op dit moment bij jou het beste past. Je kunt altijd in een latere fase voor een meer professioneler en gecompliceerder model kiezen. Echter maak de statuten zo ruim mogelijk. Ook al impliceert dit activiteiten die je nu nog helemaal niet voorziet.

In fase 2 staat je specialisatie centraal. De kwaliteit van jouw product of service speelt een cruciale rol. Het wordt tijd te denken over je branding en dé expert te worden. De antwoorden op de volgende vragen zijn hierbij belangrijk:

·         Wie is de doelgroep en hoe bereik ik die?

·         Welke media ga ik gebruiken?

·         Is mijn logo in stijl met mijn doelgroep?

·         Welke kleuren kies ik om mijn bedrijf te presenteren?

·         Welke muziek hoort daarbij?

·         Wat is mijn slogan?

·         Hoe verklaar ik mijn prijs van mijn product?

·         Hoe krijg ik gratis publiciteit?

·         Wat is het doel van mijn website/ internetkanalen? (brochure/klanten genereren/ online-shop)

·         Hoe haal ik het grootste resultaat uit mijn besteedbare budget?

Een van de belangrijkste elementen in deze fase is er achter te komen waar jij uniek in bent, zodat anderen je niet kunnen kopiëren. Dat geeft je bestaansrecht en maakt dat je een hogere prijs voor je prestatie kunt vragen. Er zijn heel wat bedrijven die in deze fase blijven hangen. Dat betekent dat je een éénmansbedrijf bent en je omzetlimiet wordt bepaald door de tijd die JIJ erin kunt steken. Dat betekent niet dat je geen grote omzet kunt realiseren. Denk aan voetballers, advocaten, zangers, hartchirurgen etc. etc. Je moet wel de beste in je vakgebied zijn. Houd rekening met het feit dat je geen bedrijf hebt dat onafhankelijk kan voortbestaan. Als jij stopt met werken is je bedrijf ter ziele en heeft geen waarde meer. Er zijn bedrijven waar de klantenkring te verkopen is. Maar het is aan de klant om te beslissen trouw te blijven in gewijzigde omstandigheden.

In deze groep zitten ook vele kleine webshop bedrijfjes. Naar mijn mening zijn dit hobbyisten. Prima, geen enkel probleem; alleen ben je daar zelf wel bewust van.

We zien dat de Europese Unie entrepreneurschap, startup-MKB bedrijven de laatste jaren erg stimuleert. Europa heeft een hoog werkeloosheid percentage en als je een bedrijf opricht, creëer je in ieder geval je eigen baan. En als je het goed doet help je andere mensen ook aan werk .

85% van de nieuwe banen en 67 % van alle banen in Europa kwamen van MKB bedrijven  (2002-2010). Kortom MKB is een groep om trots op te zijn!!

Voor meer informatie, klik hier voor de link naar het SME Performance Review.

What usually gets lost is that more than 99% of all European businesses are, in fact, SMEs (see definition of SMEs). They provide two out of three of the private sector jobs and contribute to more than half of the total value-added created by businesses in the EU. Moreover, SMEs are the true back-bone of the European economy, being primarily responsible for wealth and economic growth, next to their key role in innovation and R&D.

What is even more intriguing is that nine out of ten SMEs are actually micro enterprises with less than 10 employees. Hence, the mainstays of Europe’s economy are micro firms, each providing work for two persons, in average. This is probably one of the EU’s best kept secrets!

De komende weken ga ik het gehele proces ( de 7 fasen) bespreken.

 

“Zodat u als Ondernemer (weer) kunt ondernemen!”

De juiste financiering, daar gaat het ons om!
Niet elke financiering is namelijk voor u als Ondernemer persoonlijk wenselijk.

Aan de hand van een waterdicht financieel plan, matchen wij u met een van de geselecteerde geldverstrekkers en blijven wij betrokken totdat u de financiering heeft ontvangen.

Contact

Wij kunnen u op kantoor ontvangen in:
Amsterdam
Arnhem
Groningen
Maastricht
Utrecht
Rotterdam
Zwolle
Statutair
Rijssenseweg 59a, 7475 VA Hof van Twente

Tel. +31 85 066 2100

info@financieringplus.nl 

Download NDA voorbeeld document

Praktische Ondernemerstips?

Wekelijks bericht boordevol met praktische adviezen en tips! (Gratis)

Nee bedankt, ik ontvang liever geen tips uit de praktijk
Scroll naar boven
Whatsapp chat openen
Whatsapp je vraag?
Hallo ????
Waarmee kunnen we je helpen?