Zeker er is veel veranderd de afgelopen jaren. Social Media, waarvan ook uw gastheer dankbaar gebruik maakt, is volgens velen momenteel de beste methode om al onze marketingactiviteiten richting diezelfde “buying customer” te ontplooien.
Maar is dat nu wel zo?
Zeker, een industrie met enorm veel geld die blijft pompen, denk o.a. aan een Facebook, een Twitter, een LinkedIn en allen die leven van het evangelie dat hiermee verkondigd wordt, de zogenaamde “experts” willen ons allen doen geloven dat dit de enige weg is, maar hebben zij gelijk?
Zoals ik al zei, uw gastheer maakt dankbaar gebruik van deze methoden, maar realiseert zich ook terdege hoe vluchtig deze aanpak is!
Een bericht gemaakt, verzonden, maar niet gelezen binnen een paar uur is een verloren bericht.
Natuurlijk zie ik dat een aantal mensen een bericht soms dagen later lezen, maar ondertussen zijn er al zoveel nieuwe berichten dat mijn bericht al weer aan waarde heeft verloren!
De marketingactie die daarvan beduidend minder last heeft is de oudste en misschien, na het lezen van dit artikel ook wel meest waardevolle!
Over wie of wat ik het heb?
Ik spreek over de good-old “direct marketing letter”, oftewel direct mail.
Een verkoopactiviteit waarmee het concern als een John Deere als één van de eersten is gestart.
Toegegeven, het is niet echt sexy, het kost behoorlijk veel meer en het is lang niet zo hip als e-mail marketing, maar toch, haar waarde heeft ze niet echt verloren. Want terwijl de button verwijderen gelijk staat aan een klik en weg is het e-mail bericht, moet ik echte moeite doen om mij te ontdoen van een toegezonden brief.
Er zijn veel redenen waarom mensen niet langer direct mail gebruiken, maar dat is een ENORME vergissing.
Het kan enorm veel voordeel hebben voor je marketingprogramma, maar dan moet je wel weten hoe je het moet inzetten. (8 tips om de post geopend te krijgen).
Zeker wanneer de briefschrijver moeite heeft gedaan om mij allereerst met een bijzondere aansprekende envelop te bereiken. Deze envelop heeft iets waardoor ik toch geneigd ben om deze te open, hoewel ik vermoed dat het om reclame gaat, maar toch, stel dat het iets anders is?
Daarnaast, wanneer ook de brief van een dusdanige kwaliteit is dat je zegt, nou de afzender heeft echt de portemonnee getrokken, dat begint het allemaal meer en meer waarde te krijgen.
Dat laatste kunnen we van veel e mails die ons willen aanzetten om te gaan bestellen of te gaan kopen helaas niet zeggen.
Wat ik met deze constatering doe, ik denk dat we een van onze eerstvolgende acties maar weer eens een brief ter hand nemen, wat is jouw suggestie, een aanpak die nog kan of te duur en te weinig zeggend?
Wanneer heb jij de laatste x een direct mail actie gedaan of laten uitvoeren?
Veel succes vandaag
Posted by: Gerard Hofmeijer, Ondernemer + Praktijk,
Gerard Hofmeijer is de initiatiefnemer van Ondernemer + Praktijk.
Daarnaast begeleidt hij Ondernemers, zowel starters, groeiers als ook gevestigde Ondernemers in het maken van “de juiste” , niet alledaagse keuzes die bepalend zijn voor de richting, de continuïteit en het succes van de Ondernemer en zijn Onderneming.
Ondernemer + Praktijk kent de volgende specialismen:
+ (Voorbereiding) Bedrijfsopvolging & overname
+ (Alternatieve) Financiering van de onderneming
+ Begeleiding bijzondere bedrijfssituaties …
+ Groeirealisatie
P.S. Loop jij ook al een tijd rond met vraag waarop een antwoord moet komen, maar dat wil maar niet lukken, laten we dan vrijblijvend eens een afspraak maken.
Stel je deze informatie op prijs? Spreken de onderwerpen je aan? Wil je deze informatie blijven ontvangen? Laat dan je gegevens achter op https://financieringplus.nl/ en ontvang de nieuwsbrief en e mails met soortgelijke interessante onderwerpen. Met een like op onze facebook-pagina, weten wij dat je ons werk waardeert.