Wie niet schrijft, daarvan is het zeker dat die niet blijft!… Waarom content?

shutterstock_299090963 Hoewel het niet direct van doen heeft met mijn eigen dagelijkse werkzaamheden, heb ik besloten om er toch eens een blog aan te wijden. Van je adviseur wil tenslotte ook wel eens wat anders horen, toch?

Wellicht kennen de meesten van jullie wel het spreekwoord:

“Wie schrijft die blijft”?

Zelf ken ik het met name vanuit mijn periode in de optiehandel in Amsterdam waar put opties werden geschreven op de onderliggende (aandelen) waarde. Zo zag dit er trouwens in de praktijk uit.
Maar ook in ons verdere dagelijkse leven, wordt het woord schrijven vaker gebruikt, meer dan alleen voor het iets op papier stellen.

In het “normale” zakelijke verkeer word het spreekwoord ook vaak gebruikt, waarbij het tevens een komisch karakter heeft. Meestal heeft het hier van doen met het noteren van de gewerkte uren, waarbij de schrijver nogal eens de opmerking maakt als hem of haar gevraagd wordt naar de (hoeveelheid )uren, “Wie schrijft die blijft”!

Daarmee wordt dus bedoelt, wie zijn uren niet de op de juiste wijze noteert zal uiteindelijk geen business overhouden omdat er gewoon te weinig facturen de deur uitgaan en er dus te weinig inkomsten zijn!

Maar anno 2015 heeft de kreet, “Wie schrijft die blijft”, een nog veel grotere betekenis gekregen die uw gastheer momenteel aan den lijve ondervindt!
Hiermee doel ik op het Online schrijven, content maken, bloggen, vloggen hoe je het ook allemaal wilt noemen.

Kortweg komt het er hier op neer dat; Om anno 2015 “nieuwe” business aan te trekken het buitengewoon belangrijk is dat  “potentiële ” klanten weten van je bestaan!
Want mensen gaan vaker dan ooit, online kijken, en stellen zich de vraag, wie is een expert op het gebied waarop mijn vraag ligt!

Ja en dat niet alleen, maar wie ben je nu eigenlijk, hoe kijk jij tegen de wereld aan, is het bij jouw, een man een man, een woord een woord? Versta je, je vak, wat vinden anderen van jou, kun jij iets betekenen voor mij specifieke vragen?
Dit zijn allemaal vragen die in het hoofd van een potentiële klanten spelen en waarvan hij of zij graag vooraf willen weten of die positief beantwoord worden, voordat er contact met je wordt opgenomen voor een telefonisch advies of een afspraak om het vraagstuk te gaan bespreken.

Ik ondervind dat zelf nu ook aan den lijve. Ik schrijf, blog nu meer dan een jaar, waarbij het de laatste 1/2 jaar meer een echt blog karakter begint te krijgen en minder dan bij de start, het starten van een discussie.
De afgelopen 5 – 6 maand mag ik tot mijn vreugde constateren dat het schrijven mensen aanzet tot het nemen van acties voor een afspraak of het hier neerleggen van specifieke vragen!
Uiteraard zal er ook een groep mensen zijn die (nu nog) weinig tot niks kunnen met de stukken die ik schrijf, maar wie weet kunnen wij op een later tijdstip iets voor elkaar betekenen!

Maar terug naar de stelling: Wie niet schrijft, daarvan is het zeker dat die niet blijft, wat wil ik daar mee zeggen?

Wat ik zelf ondertussen geleerd heb, ik lees zelf ook behoorlijk veel bloggen van andere mensen.
A, ik leer andere zaken kennen en krijg daardoor nieuwe inzichten, maar B, een aantal van deze mensen die bloggen ben ik inmiddels gaan zien als een deskundige op haar of zijn gebied, terwijl misschien op sommige plekken die eer wel te groot is!

Dit heeft o.a. tot gevolg, dat wanneer ik nu aan bepaalde zaken denk, dan denk ik ook vaak aan de mensen van wie ik recentelijk een blog hierover heb gelezen.
Men noemt dit ook wel iemand is een autoriteit geworden (ik heb zelf wat moeite met het woord), maar laten we het maar zo noemen, er wordt een bepaalde kennis aan een persoon toegedicht.

Ik schrijf, dus ik besta!

Ooit was er een liedje, ik dans, dus ik besta, volgens mij kan dat net zo goed gelden voor het schrijven.

Nou prachtig Gerard, maar wat moet ik als doorsnee Ondernemer hier nu allemaal mee?
Moet ik nu morgen ook gaan bloggen, lijkt me niks!
blogger

Dat kan, niks doen is ook een keuze, maar niet de beste.
Oké je website ziet er strak uit, maar dat doen er nog 100.000.
We komen met z’n allen uit een fase waar we ons nog konden verschuilen achter een goede website, maar dames en heren enkel een goede website, die tijd is geweest en zoekwoorden, zoekwoorden worden vandaag de dag gewoon gekopieerd!

Mensen, potentiële klanten willen je zien, willen wat van je horen, willen wat van je lezen, willen weten dat je bestaat, dat je leeft!
Maar Gerard, kom op zeg, daaraan hebben mijn bestaande klanten toch geen behoefte!
Juist ja, jouw bestaande klanten, maar ik praat hier over nieuwe klanten, geen nieuwe klanten meer betekent, geen groei meer  van de business, dus achteruitgang.

Maar ik ga niet schrijven, bloggen of wat nog meer, ik heb wel wat beters te doen!
Wat dan, nog eens 50 offertes maken, weten dat je daarbij maar een scoringspercentage hebt van 5%?

Als jij het niet wilt of kunt, zorg dan in ieder geval dat er iemand binnen jouw bedrijf het wel doet.
Misschien is er wel iemand die dat ook wel leuk vindt! Jij kunt in ieder geval zorgen voor wat roering, organiseer eens wat voor je klanten, laat zien dat je er nog bent en dat je, je vak nog verstaat!

Want als jij het niet doet, dan doet iemand anders het wel geloof me!
Het internet biedt zeker kansen, maar biedt ook ruimte aan nieuwkomers en die komen!

Kijk nou eens naar je eigen gedrag en wat je leest!

Heb ik je overtuigd? Nee, dat is jammer!

Let de komende tijd eens op je eigen (Online) leesgedrag, van wie lees jij nu stukken, wie vertrouw je en van wie denk je dat hij of zij een expert is?
Is dat misschien een man of vrouw die ook behoorlijk wat schrijft of die Online actief is of iemand waarvan je nooit iets ziet of hoort?

Mijn advies aan jullie, laat je zien, laat je horen, de meesten van jullie hebben veel meer kennis dan dat anderen van jullie weten, gooi het er uit, wees eens trots op jezelf en doe wat met je kennis!
Deel het en wordt door anderen (lees potentiële klanten) gezien als de expert, waar ze niet om heen kunnen!

Ben jij een blijvertje, ook al ben je geen schrijvertje?

Veel succes vandaag!
Gerard Hofmeijer

Stel je deze informatie op prijs? Spreken de onderwerpen je aan? Wil je deze informatie blijven ontvangen? Laat dan je gegevens achter op https://financieringplus.nl/ en ontvang de nieuwsbrief en e mails met soortgelijke interessante onderwerpen. Met een like op onze facebook-pagina, weten wij dat je ons werk waardeert

“Zodat u als Ondernemer (weer) kunt ondernemen!”

De juiste financiering, daar gaat het ons om!
Niet elke financiering is namelijk voor u als Ondernemer persoonlijk wenselijk.

Aan de hand van een waterdicht financieel plan, matchen wij u met een van de geselecteerde geldverstrekkers en blijven wij betrokken totdat u de financiering heeft ontvangen.

Contact

Wij kunnen u op kantoor ontvangen in:
Amsterdam
Arnhem
Groningen
Maastricht
Utrecht
Rotterdam
Zwolle
Statutair
Rijssenseweg 59a, 7475 VA Hof van Twente

Tel. +31 85 066 2100

info@financieringplus.nl 

Download NDA voorbeeld document

Praktische Ondernemerstips?

Wekelijks bericht boordevol met praktische adviezen en tips! (Gratis)

Nee bedankt, ik ontvang liever geen tips uit de praktijk
Scroll naar boven
Whatsapp chat openen
Whatsapp je vraag?
Hallo ????
Waarmee kunnen we je helpen?