Ook voor degenen die afgelopen week weinig of geen tijd hebben gehad om onze publicaties te lezen, geven wij hieronder een samenvatting van het beste wat er op Ondernemersgebied gepubliceerd is.
Handig voor als u wat gemist hebt.
Voor nu alvast een goed weekend!
Team Ondernemer+Praktijk
Crowdfundingplatform of campagnevoorbereiding, you tell me!
Afgelopen maandag zijn wij begonnen met de voorbereiding van de crowdfunding-campagne van RallySafe Nederland. Meer en meer raak ik, zeker na deze week ervan overtuigd dat een goede voorbereiding een must is, hoe succesvol het platform ook is! Jouw 1e ring van investeerders zijn de mensen om je heen, zij geven een slinger aan het campagnewiel!
Rutte kan deze week wel zeggen, nog steeds liggen hier genoeg kansen, maar regel dit eerst wel even!
Het kan je als groei-ondernemer zo maar gebeuren. Je product, dienst of technologie ondervindt belangstelling vanuit het buitenland en je krijgt de kans om te gaan exporteren. Meteen doen? Of is het toch slim om even na te denken over de do’s en don’ts?
De lange arm van Google reikt ver, op 21 april komt die arm wel heel dicht bij!
Ik heb heel veel bewondering voor Google. Ik maak dagelijks gebruik van hun zoekmachine en andere mogelijkheden. En terwijl zij niet de eerste waren, was waarschijnlijk hun timing perfect. Nu beslissen zij zelf wat de “juiste” timing is, maar deze heeft wel voor jouw bedrijf gevolgen, of ben je er al klaar voor?
Groeibedrijven, groeiprogramma’s, de groeiversneller, waarom groei jij eigenlijk niet?
Ik hoef maar bij heel weinig Ondernemers de volgende uitspraak, “Stilstand is ……………… ” af te maken, de meesten van jullie vullen mij wel aan! Daarna valt er toch bij veel Ondernemers een stilte.
Want hoewel we het misschien er allemaal wel over eens zijn, is het makkelijker gezegd dan gedaan.
Althans in veel sectoren.
Durf jij jezelf de maat te nemen of is dat toch wat minder prettiger?
Ik wil hier nog eens een aparte blog aan wijden, want ik denk dat het meer is dan de confrontatie met jezelf aangaan. Nico heeft gezien zijn achtergrond de retail verder onder de loep genomen, maar dit geldt natuurlijk net zo goed voor veel andere bedrijven.
Bouw en marketing, zouden ze ooit 1 worden?
Marketeers en professionals in de bouw kampen grotendeels met dezelfde problematiek. Dankzij de globalisatie en digitalisering hebben zij beiden te maken met soortgelijke snel veranderende tendensen. We beseffen wel dat we ‘er iets mee moeten’, maar wat doen we er nou werkelijk al mee?
Omdat hij niks had, kon hij alles verliezen
Mensen blijven het vreemd vinden als ik zeg; Als start-up kun je maar beter niks hebben! Maar met een simpel, waar gebeurd voorbeeld begint er toch bij velen begrip te komen voor deze uitspraak.
Stel je deze informatie op prijs? Spreken de onderwerpen jou aan?
Met een like op onze facebook-pagina, weten wij dat je ons werk waardeert
Heb jij onderwerpen die je graag door ons uitgezocht zou zien, laat het ons weten!